Brak informacji o poprzedniej stronie.
Biologiczne i psychospołeczne aspekty seksualności człowieka - wychowanie do życia w rodzinie
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | opisać budowę i funkcjonowanie narządów rozrodczych człowieka | |
Efekt_02 | przedstawić fizjologię zapłodnienia, opisać przebieg i scharakteryzować przebieg rozwoju prenatalnego człowieka | |
Efekt_03 | nakreślić i scharakteryzować biologiczne i psychospołeczne aspekty seksualności człowieka ze szczególnym uwzględnieniem okresu dojrzewania dziewcząt i chłopców | |
Efekt_04 | przedstawić neurohormonalną regulację seksualności człowieka | |
Efekt_05 | dyskutować na temat tożsamości płciowej człowieka | |
Efekt_06 | opisywać i tłumaczyć metody sterowania i kontroli płodności, w oparciu o posiadaną wiedzę potrafi prowadzić dyskusję o inicjacji seksualnej, jej uwarunkowaniach i następstwach | |
Efekt_07 | prowadzić rozmowę o wartościach i prawidłowych relacjach rodzinnych |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Budowa i funkcjonowanie narządów rozrodczych czlowieka |
Efekt_01 |
2. |
Fizjologia zapłodnienia |
Efekt_02 |
3. |
Płeć człowieka |
Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05 |
4. |
Ciąża, rozwój prenatalny, poród |
Efekt_02, Efekt_03, Efekt_06 |
5. |
Biologiczne i psychospołeczne aspekty seksualności człowieka (etapy rozwoju człowieka) |
Efekt_03, Efekt_06, Efekt_07 |
6. |
Dojrzewanie chłopców i dziewcząt. Problemy i higiena okresu dojrzewania |
Efekt_03, Efekt_04, Efekt_06 |
7. |
Neurohormonalna regulacja seksualności człowieka |
Efekt_04, Efekt_06 |
8. |
Tożsamość płciowa: kobiecość i męskość |
Efekt_05 |
9. |
Metody sterowania i kontrola płodności. Inicjacja seksualna jej uwarunkowania i następstwa |
Efekt_06 |
10. |
Zróżnicowanie kulturowe seksualności człowieka |
Efekt_06 |
11. |
Kształtowanie prawidłowych relacji w rodzinie |
Efekt_07 |
12. |
Mass media- zasady i kryteria wyboru czasopism, książek, filmów i programów telewizyjnych |
Efekt_01, Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05, Efekt_06, Efekt_07 |
Metody i formy prowadzenia zajęć |
---|
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | EK_7 |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | |
dobry plus (+db; 4,5): | |
dobry (db; 4,0): | |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | |
dostateczny (dst; 3,0): | |
niedostateczny (ndst; 2,0): |
Wydawnictwa książkowe
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | ||
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | ||
Czytanie wskazanej literatury | ||
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | ||
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | ||
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut