Brak informacji o poprzedniej stronie.
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | Opisuje biologiczne aspekty rozwoju w kolejnych fazach życia człowieka | |
Efekt_02 | Charakteryzuje biomedyczne prawidłowości i źródła zakłóceń procesu rozwoju i wychowania | |
Efekt_03 | Zna biologiczne mechanizmy leżące u podłoża emocji, myślenia i zachowania człowieka | |
Efekt_04 | Potrafi obliczyć wpływ genów, wspólnego i specyficznego środowiska na rozwój wybranych cech człowieka | |
Efekt_05 | Potrafi uwzględniać czynniki biologiczne w planowaniu strategii edukacji i wychowania |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Fazowość rozwoju człowieka: charakterystyka biologiczna |
Efekt_01 |
2. |
Metody badań w genetyce zachowań |
Efekt_04 |
3. |
Genetyczne i neurobiologiczne uwarunkowania emocji, funkcji poznawczych i zachowań człowieka |
Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04 |
4. |
Przykłady zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego. Geny czy wychowanie? |
Efekt_04, Efekt_05, Efekt_02 |
Metody i formy prowadzenia zajęć | |
---|---|
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień | |
Dyskusja | |
Praca z tekstem | |
Metoda analizy przypadków | |
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) | |
Metoda ćwiczeniowa | |
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) | |
Praca w grupach |
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | ||
Test | x | x | x | x | x |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dobry plus (+db; 4,5): | bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dobry (db; 4,0): | dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami |
dostateczny (dst; 3,0): | zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami |
niedostateczny (ndst; 2,0): | niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Wydawnictwa książkowe
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | 30 | |
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | 10 | |
Czytanie wskazanej literatury | ||
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | 10 | |
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | 10 | |
SUMA GODZIN | 60 | |
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU | 2 |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut