Brak informacji o poprzedniej stronie.
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | Opisać biologiczne aspekty rozwoju w kolejnych fazach życia człowieka | |
Efekt_02 | Scharakteryzować biomedyczne prawidłowości i źródła zakłóceń procesu rozwoju i wychowania | |
Efekt_03 | Opisać biologiczne mechanizmy leżące u podłoża emocji, myślenia i zachowania człowieka | |
Efekt_04 | zinterpretować dane na temat odziedziczalności wybranych cech osobowości | |
Efekt_05 | uwzględnić czynniki biologiczne w planowaniu strategii edukacji i wychowania | |
Efekt_06 | Przygotować samodzielnie prezentację multimedialną opisującą biomedyczne podłoże wybranego zjawiska psychologicznego |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Fazy rozwoju: aspekty biologiczne i psychologiczne |
Efekt_01 |
2. |
Genetyka jakościowa i ilościowa człowieka |
Efekt_02 |
3. |
Wybrane choroby genetyczne człowieka: aspekty biologiczne, psychologiczne i pedagogiczne |
Efekt_02 |
4. |
Przedmiot i metody genetyki zachowania |
Efekt_04 |
5. |
Neurobiologiczne podstawy wychowania |
Efekt_03 |
6. |
Endokrynologiczne podstawy rozwoju i wychowania |
Efekt_03 |
7. |
Emocje, myślenie, zachowanie - geny czy wychowanie? |
Efekt_04, Efekt_05 |
8. |
Odziedziczalność wybranych cech osobowości |
Efekt_04, Efekt_05, Efekt_06 |
Metody i formy prowadzenia zajęć |
---|
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | |
dobry plus (+db; 4,5): | |
dobry (db; 4,0): | |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | |
dostateczny (dst; 3,0): | |
niedostateczny (ndst; 2,0): |
Wydawnictwa książkowe
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | ||
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | ||
Czytanie wskazanej literatury | ||
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | ||
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | ||
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut