Brak informacji o poprzedniej stronie.
Edukacja ekologiczna społeczeństwa
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | objaśnia jak założyć i prowadzić centrum edukacji ekologicznej, opisuje i wyjaśnia znaczenie jednostek takich jak centra edukacji ekologicznej | |
Efekt_02 | konstruuje podstawowe narzędzia badawcze pozwalające zdiagnozować szeroko rozumianą „świadomość ekologiczną”, stosuje najważniejsze metody badawcze pozwalające zdiagnozować szeroko rozumianą „świadomość ekologiczną” przeprowadzając i opracowując badania społeczne, prawidłowo interpretuje wyniki przeprowadzonych badań społecznych | |
Efekt_03 | opracowuje pakiety edukacyjne mające na celu podnoszenie świadomości ekologicznej i zainteresowania przyrodą wśród młodych pokoleń (grupa wiekowa 4-6lat) i przeprowadza zajęcia dla tej grupy wiekowej | |
Efekt_04 | korzysta ze źródeł literaturowych, także w języku angielskim | |
Efekt_05 | pisze raport z wykonanego projektu badawczego dotyczącego wybranego przez siebie zagadnienia środowiskowego, którego aspekt był poruszany podczas zajęć obiektywnie ocenia wkład pracy własnej i innych w przeprowadzonych wspólnie badaniach i opracowaniu raportu | |
Efekt_06 | stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolach, salach zajęciowych, miejscach prowadzenia badań społecznych |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
bezpieczeństwo i higiena pracy w przedszkolach, salach zajęciowych, miejscach prowadzenia badań społecznych |
Efekt_06 |
2. |
wstęp do edukacji ekologicznej (historia, przegląd działalności organizacji pozarządowych w zakresie edukacji ekologicznej, definicje, istota działania centrum edukacji ekologicznej) |
Efekt_01, Efekt_04 |
3. |
podstawowe zagadnienia związane z prowadzeniem badań społecznych (ankiety, wywiady, kampanie społeczne), struktura badań sondażowych, ankiety, wywiadu pogłębionego, kampanii społecznej |
Efekt_02, Efekt_04, Efekt_05 |
4. |
podstawy konstrukcji pakietu edukacyjnego, zasady pracy z dziećmi w wielu 4-6 lat |
Efekt_02, Efekt_03, Efekt_06 |
5. |
zasady pracy metodą projektu, projektowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych dla najmłodszych |
Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04 |
6. |
przegląd działalności pozarządowych organizacji ekologicznych, zasady zakładania centrum edukacji ekologicznej, założenia prawne, możliwości podejmowania działań |
Efekt_01, Efekt_04 |
7. |
charakterystyka podstawowych pojęć związanych z edukacją ekologiczną społeczeństwa jak „świadomość ekologiczna”, "ekologia" itd |
Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04 |
8. |
interpretacja wyników badań, metody pisania krótkich doniesień naukowych, prasowych |
Efekt_04, Efekt_05, Efekt_02 |
Metody i formy prowadzenia zajęć | |
---|---|
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień | |
Wykład problemowy | |
Dyskusja | |
Praca z tekstem | |
Metoda analizy przypadków | |
Uczenie problemowe (Problem-based learning) | |
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) | |
Metoda ćwiczeniowa | |
Metoda badawcza (dociekania naukowego) | |
Metoda warsztatowa | |
Metoda projektu | |
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) | |
Praca w grupach |
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | ||
Kolokwium pisemne | x | x | x | ||||
Projekt | x | x | |||||
Raport | x | x | |||||
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa) | x | ||||||
Portfolio | x | x | x | x | x |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dobry plus (+db; 4,5): | bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dobry (db; 4,0): | dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne ale ze znacznymi niedociągnięciami |
dostateczny (dst; 3,0): | wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne z licznymi błędami |
niedostateczny (ndst; 2,0): | niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Wydawnictwa książkowe
Artykuły w czasopismach
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | 45 | |
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | 20 | |
Czytanie wskazanej literatury | 10 | |
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | 20 | |
Przygotowanie projektu | 20 | |
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | 20 | |
SUMA GODZIN | 120 | |
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU | 4 |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut