Brak informacji o poprzedniej stronie.
Migracje zwierząt
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | zróznicować sposoby orientacji zwierząt migrujących w przestrzeni w zależności od ich przynależności systematycznej | |
Efekt_02 | ocenic wpływ migracji na historię populacji | |
Efekt_03 | zidentyfikować migracje w celach rozrodczych u różnych grup zwierząt zamieszkujących środowiska wodne i lądowe | |
Efekt_04 | diagnozować przyczyny zanikania populacji gatunków migrujących i zakłócania mechanizmów ich migracji | |
Efekt_05 | interpretować parametry genetyczne opisujące zmienność genetyczną populacji w aspekcie migracji osobników | |
Efekt_06 | wymienić i zinterpretować obowiązujące akty prawne, konwencje europejskie i światowe dotyczące ochrony i zarządzania populacjami zwierząt |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Podstawowe pojęcia dotyczące migracji |
Efekt_01, Efekt_03, Efekt_04 |
2. |
Ewolucja migracji w periodycznie zmieniającym się środowisku oraz w środowisku przestrzennie heterogennym ale stabilnym w czasie; ewolucja populacji w kontekście migracji |
Efekt_02, Efekt_05 |
3. |
Migracja owadów ich orientacja w przestrzeni i zdolności nawigacyjne |
Efekt_03 |
4. |
Wędrówki ptaków (przygotowanie do lotu, czas odlotu, orientacja w przestrzeni i nawigacja, regeneracja w tracie migracji) strategie i główne szlaki migracji ptaków, metody badań ich wędrówek oraz omówienie zagrożeń |
Efekt_01, Efekt_03, Efekt_04 |
5. |
Przyczyny występowania migracji u ssaków (powody i cele migracji, migracje długo- i krótkodystansowe, wzory zachowań podczas migracji). |
Efekt_03, Efekt_06 |
6. |
Migracje w celach rozrodczych wybranych grup zwierząt lądowych (stawonogi, płazy, gady, ssaki) i wodnych (stawonogi, ryby, płazy gady i ssaki). |
Efekt_01, Efekt_03, Efekt_04 |
7. |
Migracje, a podział populacji na subpopulacje Migracje, a historia populacji Przewidywanie rozwoju populacji z uwzględnieniem migracji – analiza modeli |
Efekt_02, Efekt_05 |
8. |
Przyczyny zanikania populacji gatunków migrujących oraz zakłócania mechanizmów ich migracji oraz metody ich ochrony. Skuteczne mechanizmy zarządzania populacjami zwierząt migrujących |
Efekt_01, Efekt_06 |
Metody i formy prowadzenia zajęć |
---|
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | |
dobry plus (+db; 4,5): | |
dobry (db; 4,0): | |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | |
dostateczny (dst; 3,0): | |
niedostateczny (ndst; 2,0): |
Wydawnictwa książkowe
Artykuły w czasopismach
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | ||
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | ||
Czytanie wskazanej literatury | ||
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | ||
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | ||
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut