Brak informacji o poprzedniej stronie.
Pracownia licencjacka
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | zna i rozumie regulamin pracowni czy laboratorium oraz zasady pracy w terenie w przypadku, gdy praca ma charakter empiryczny/terenowy | |
Efekt_02 | potrafi umiejscowić tematykę pracy licencjackiej w problematyce badawczej | |
Efekt_03 | potrafi, w oparciu o dostępne źródła, określić stan wiedzy dotyczący tematyki pracy licencjackiej oraz wskazać najważniejsze osiągnięcia i problemy badawcze studiowanej dziedziny | |
Efekt_04 | potrafi stawiać pytania, identyfikować i analizować problemy badawcze oraz weryfikować hipotezy badawcze pod kierunkiem opiekuna naukowego | |
Efekt_05 | w przypadku pracy badawczej, potrafi wykonywać zadania badawcze w laboratorium i w terenie oraz bezpiecznie i odpowiedzialnie posługiwać się powierzonym sprzętem i materiałem biologicznym; w przypadku pracy koncepcyjnej, potrafi opracować koncepcje nowych rozwiązań dydaktycznych; | |
Efekt_06 | jest gotów do konsultacji z opiekunem naukowym oraz do odpowiedzialnej i rzetelnej realizacji kolejnych etapów pracy licencjackiej | |
Efekt_07 | potrafi poprawnie pod względem formalnym, merytorycznym i edytorskim napisać pracę licencjacką pod kierunkiem opiekuna naukowego wykorzystując adekwatne narzędzie (edytor tekstu, bazy danych, pakiety statystyczne itp.) respektując prawa autorskie |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium i w terenie. |
Efekt_01 |
2. |
Analiza materiałów źródłowych poszerzających wiedzę na temat podstawowych problemów i metod badawczych stosowanych w wybranej dziedzinie. |
Efekt_02, Efekt_03 |
3. |
Źródła danych; metody zbierania literatury i materiałów źródłowych; analiza i interpretacja tekstów naukowych, danych statystycznych i materiałów; stawianie hipotez badawczych i sposoby rozwiązywania określonych w pracy licencjackiej problemów badawczych. W pracach koncepcyjnych, zasady opracowywania nowych koncepcji/rozwiązań dydaktycznych. |
Efekt_04, Efekt_03 |
4. |
Zasady posługiwania się sprzętem do badań w laboratorium i terenie w zależności od tematyki i obszaru badań naukowych, których dotyczy praca licencjacka. |
Efekt_05, Efekt_01 |
5. |
Zasady poprawnej edycji tekstu naukowego, wykonywania i zamieszczania rysunków i tabel, omówienie zasad tworzenia konspektu pracy oraz poszczególnych etapów jej realizacji, systematyczne przedstawianie kolejnych etapów pisania pracy. |
Efekt_06, Efekt_07 |
Metody i formy prowadzenia zajęć | |
---|---|
Dyskusja | |
Praca z tekstem | |
Metoda analizy przypadków | |
Uczenie problemowe (Problem-based learning) | |
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) | |
Metoda ćwiczeniowa | |
Metoda badawcza (dociekania naukowego) | |
Metoda projektu | |
Demonstracje dźwiękowe i/lub video | |
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) | |
Praca w grupach |
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | EK_7 | ||
Egzamin ustny | x | x | x | x | x | x | ||
Kolokwium ustne | x | |||||||
Projekt | x | x | x | x | ||||
Raport | x | x | ||||||
Prezentacja multimedialna | x |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (91-100%) |
dobry plus (+db; 4,5): | bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (82-90%) |
dobry (db; 4,0): | dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (73-81%) |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (64-72%) |
dostateczny (dst; 3,0): | dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (55-63%) |
niedostateczny (ndst; 2,0): | niedostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (0-54%) |
Wydawnictwa książkowe
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | 60 | |
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | 10 | |
Czytanie wskazanej literatury | 40 | |
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | ||
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | 30 | |
Przygotowanie pracy licencjackiej | -120 | |
SUMA GODZIN | 270 | |
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU | 9 |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut