Brak informacji o poprzedniej stronie.
Geografia
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | Rozumie i charakteryzuje procesy kształtujące Ziemię i wyjaśnia podstawowe procesy zachodzące w środowisku geograficznym. | |
Efekt_02 | Rozumie i wyjaśnia zależności pomiędzy poszczególnymi sferami Ziemi oraz zjawiska zachodzące w poszczególnych sferach | |
Efekt_03 | Rozumie i wyjaśnia zróżnicowanie przestrzenne środowiska przyrodniczego oraz działalności człowieka na Ziemi | |
Efekt_04 | Korzysta z mapy oraz innych źródeł informacji geograficznej | |
Efekt_05 | Interpretuje związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy elementami środowiska fizyczno-geograficznego | |
Efekt_06 | Projektuje i wykonuje proste środki dydaktyczne dla uczniów z II etapu edukacyjnego | |
Efekt_07 | Projektuje i przedstawia scenariusz lekcji przyrody o tematyce geograficznej, oceniając się wzajemnie siebie i innych studentów |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Źródła informacji geograficznej. Mapy w geografii - typy map, skala. orientacja na Ziemi współrzędne geograficzne. Ruch obrotowy i obiegowy Ziemi i ich konsekwencje. |
Efekt_04, Efekt_01 |
2. |
Procesy i zjawiska geograficzne i ich zróżnicowanie przestrzenne |
Efekt_01, Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04, Efekt_06, Efekt_05 |
3. |
Podstawy struktury scenariusza lekcji |
Efekt_07 |
4. |
Ziemia we Wszechświecie. Wszechświat- powstanie, budowa; Układ Słoneczny |
Efekt_01, Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04, Efekt_06, Efekt_05 |
5. |
Sfery Ziemi (atmosfera, hydrosfera, litosfera, biosfera, pedosfera) - budowa, zjawiska, procesy, wzajemne zależności; cykle geochemiczne, obieg wody, teoria tektoniki płyt |
Efekt_01, Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05, Efekt_06, Efekt_07 |
6. |
Historia Ziemi, powstanie Ziemi, podział stratygraficzny, ewolucja życia, masowe wymierania |
Efekt_01, Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05 |
7. |
Geografia regionalna świata; charakterystyka środowiska przyrodniczego poszczególnych kontynentów, zróżnicowanie środowiska przyrodniczego |
Efekt_01, Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05 |
8. |
Położenie i środowisko przyrodnicze Polski |
Efekt_01, Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05 |
Metody i formy prowadzenia zajęć |
---|
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | EK_7 |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | |
dobry plus (+db; 4,5): | |
dobry (db; 4,0): | |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | |
dostateczny (dst; 3,0): | |
niedostateczny (ndst; 2,0): |
Wydawnictwa książkowe
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | ||
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | ||
Czytanie wskazanej literatury | ||
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | ||
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | ||
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut