Brak informacji o poprzedniej stronie.
Genetyka
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | przedstawić mechanizmy dziedziczenia | |
Efekt_02 | przedstawić strukturę kwasów nukleinowych oraz proces replikacji. | |
Efekt_03 | scharakteryzować kod genetyczny oraz zna mechanizmy transkrypcji i translacji u Prokaryota i Eukaryota. | |
Efekt_04 | opisać procesy ekspresji genów na różnych poziomach u Eukaryota i Prokaryota. | |
Efekt_05 | przedstawić strukturę genomów organizmów prokariotycznych, eukariotycznych i wirusów. | |
Efekt_06 | wyjaśnić przyczyny i skutki mutacji i systemy ich naprawy. | |
Efekt_07 | opisać modele rekombinacji | |
Efekt_08 | przedstawić zmiany ekspresji genów w rozwoju zarodkowym | |
Efekt_09 | przedstawić procesy prowadzące do powstania nowych genów i rearanżacji całych genomów | |
Efekt_10 | ocenić wpływ migracji, dryfu genetycznego, doboru naturalnego, mutacji, kojarzeń krewniaczych na strukturę genetyczną populacji |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Prawa Mendla, sprzężenie, kodominacja, epistaza, plejotropia, komplementacja, dziedziczenie cech jakościowych. |
Efekt_01 |
2. |
Struktura kwasów nukleinowych, mechanizmy replikacji u Prokaryota i Eukaryota. |
Efekt_02 |
3. |
Cechy kodu genetycznego oraz mechanizmy transkrypcji i translacji u Prokaryota i Eukaryota. |
Efekt_03 |
4. |
Mechanizmy regulacji genów u Prokaryota i Eukaryota. |
Efekt_04 |
5. |
Eukaryotyczne genomy jądrowe, organellarne i genomy piokariotyczne |
Efekt_05 |
6. |
Rodzaje mutacji i efekty ich powstania. Systemy ich naprawy |
Efekt_06 |
7. |
Modele rekombinacji |
Efekt_07 |
8. |
Mechanizmy genetyczne kontrolujące rozwój zarodków |
Efekt_08 |
9. |
Ewolucja genomów, powstawanie nowych genów |
Efekt_09 |
10. |
Podstawowe modele opisujące wpływ migracji, dryfu genetycznego, doboru naturalnego, mutacji, kojarzeń krewniaczych na strukturę genetyczną populacji |
Efekt_10 |
Metody i formy prowadzenia zajęć |
---|
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | EK_7 | EK_8 | EK_9 | EK_10 |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | |
dobry plus (+db; 4,5): | |
dobry (db; 4,0): | |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | |
dostateczny (dst; 3,0): | |
niedostateczny (ndst; 2,0): |
Wydawnictwa książkowe
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | ||
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | ||
Czytanie wskazanej literatury | ||
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | ||
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | ||
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut